Pagina's

Aanbieding

Parken

donderdag 9 juni 2011

Hoe effectief was de twitteractie van Landal GreenParks?

Moet eerlijk zeggen dat ik Bas Hoogland, Commercieel Directeur Landal GreenParks, nog niet volgde op Twitter. Afgelopen vrijdag kwam ik via een retweet op zijn tweet over de Twitteractie van Landal GreenParks. De actie is eigenlijk heel simpel. Je moest @landalnl en/of @bashoogland op Twitter volgen, het bericht over de actie retweeten en je maakte kans op een verblijf in een 8 persoons Eco-bungalow op Landal Aelderholt in Drenthe. De actie startte op vrijdag 3 juni om 15.00 uur en op maandag 6 juni vanaf 12 uur werden de winnaars bekend gemaakt.
...
De Twitteractie van afgelopen weekend begon op vrijdagmiddag 15 uur. Binnen een minuut telde Bas Hoogland al meer dan 100 retweets en na 2,5 uur stond de teller op 500 retweets. De enorme belangstelling aan het begin van de actie heeft te maken met het feit dat uit de eerste 50 mensen die het bericht hadden geretweet minimaal één winnaar werd gekozen. De actie heeft naar schatting 330.000 twitteraars bereikt hetgeen uiteindelijk heeft geresulteerd in 800 nieuwe volgers op @landalnl en 2.140 bezoeken naar www.landal.nl/twittereco (CTR 0,65%).

Bron en hele artikel: Marketingfacts