Pagina's

Aanbieding

Parken

maandag 8 oktober 2012

Landal Greenparks boekt succes met persoonlijke Twitter-actie

Op 24 september jl. maakte Landal Greenparks bekend dat het de exploitatie van het failliete Hof van Saksen overnam. Daarmee werd het direct met een uitdaging opgezadeld. Want alle boekingen die waren gemaakt voor de herfstvakantie, een van oudsher belangrijke periode voor de omzet van een vakantiepark, waren komen te vervallen. Kortom: het park stond nog leeg. Op zeer korte termijn moest er actie ondernomen worden om mensen bekend te maken met het feit dat Hof van Saksen weer geopend was én om boekingen te verkrijgen. Bas Hoogland, commercieel directeur bij Landal Greenparks, besloot tot een creatieve actie via zijn persoonlijke Twitter-account. En met succes.
..

In de 3 dagen dat deze actie heeft gelopen, zijn de actiegerelateerde tweets van @bashoogland in totaal 6.221 keer geretweet en 134 keer 'ge-favorited'. Op de bit.ly-link is ruim 2.000 keer geklikt, wat neerkomt op ongeveer 30% van de mensen die de tweet heeft geretweet.

In totaal zorgde dit voor een potentieel bereik van 771.404 mensen. Natuurlijk werden zij niet allemaal bereikt, maar het zorgde er wel voor dat er op de eerste dag al duizenden extra bezoeken waren op de website van Landal Greenparks en dat het park Hof van Saksen nu tijdens de herfstvakantie al volgeboekt is.

bron en hele artikel: Marketingfacts