Pagina's

Aanbieding

Parken

vrijdag 21 juni 2013

Vinkjesdag: Laat de vinken los (Bungalowparken geven geen krimp)

Het was deze week de actieweek tegen misleidende prijzen van de consumentenbond.
Op woensdag werd er een bezoek gebracht aan Landal en Belvilla en donderdag stond een bezoek aan Center Parcs op het programma.

Reden volgens de consumentenbond:
Veel reisorganisaties zetten vooraf een vinkje bij een verzekering. Sommmige zelfs bij meerdere verzekeringen. als je niet oppast zit je, zonder dat je dat wilt, aan extra kosten vast.


Verraderlijke vinkjes, oftewel betaalde opties die vooraf zijn aangevinkt. Als je niet oppast zit je, zonder dat je dat wilt, aan extra kosten vast. Niet uitvinken betekent betalen. Onzin! In de supermarkt begin je ook niet met een vol karretje, waarna je de boodschappen die je niet wilt weer terug in het schap moet zetten. Dit soort oneerlijke reisprijzen zijn we erg vaak tegengekomen.

Betaalde opties moeten niet vooraf zijn aangevinkt. Consumenten kunnen heel goed zelf kiezen of ze een betaalde optie, zoals een verzekering, willen. Niet alleen zijn de meeste vooraf aangevinkte verzekeringen erg duur, Nederlanders zijn vaak al goed verzekerd.

Daarom is het vinkjesdag. We sturen Landal en Belvilla , die zelf hokjes aanvinken, een kooitje met een vink. De ludieke boodschap met een serieuze ondertoon is: zet het hokje open, laat het vinkje vrij!

Vinkjesdag - prijsmisleiding - misleidende reclame
Dus, Landal en Belvilla: Stop met vooraf aangevinkte opties! Wees eerlijk over reisprijzen.
Op Troupresse geeft Bart Crombee aan:
‘Center Parcs, Landal en Belvilla leggen bewust de regels van de ACM naast zich neer. Wij beraden ons op vervolgstappen en adviseren consumenten om in de tussentijd bij het online boeken van een vakantiehuisje alert te zijn op ongewenste reis- en annuleringsverzekeringen en lakenpakketten.’
Er is geen officiele mededeling van Landal gekomen, maar Bas Hoogland reageert wel via de twitter.

En ook in een ander bericht wordt ontkend dat Landal zou misleiden
Bron: Consumentenbond, Tourpress en Twitter Bas Hoogland