Pagina's

Aanbieding

Parken

donderdag 30 april 2015

De overstap van Bas Hoogland

Hij was dé man die Landal GreenParks groot maakte op sociale media. Met bijna twintigduizend volgers op Twitter en met de meest slimme marketingacties. Na negentien jaar als commercieel directeur vond Bas Hoogland het echter welletjes en begon hij een bed-no-breakfast in het Limburgse Vijlen. Zonder personeel, maar - hoe kan het ook anders - wel met een eigen blog. “Ik krijg eindelijk de kans mijn gast echt te leren kennen en ontmoeten. Ik ben een oprecht geïnteresseerde gastheer.”

Als iemand de immer hardwerkende Bas Hoogland, toen nog commercieel directeur van Landal GreenParks, een paar jaar geleden had verteld dat hij anno 2015 als een ware zonaanbidder en al selfies makend zou vertoeven in het Limburgse heuvellandschap, had hij dat waarschijnlijk niet geloofd. En toch is dat precies wat Hoogland nu doet. Samen met zijn vrouw Jeannette runt hij sinds januari vakantiehuis De Heerlijkheid in Limburg, de provincie waar hij 53 jaar geleden geboren werd. Van het gigantische Landal met meer dan zeventig parken in Europa, een digitale agenda en een secretaresse, naar een eigen vakantiehuis in het zuidelijkste puntje van Nederland. Over zijn belevenissen in Vijlen, het grote vakwerkhuis, het bijbehorende kleine Hans en Grietje-huis én zijn labrador Boy schrijft hij nu wekelijks een blog. “Sociale media en ik zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ook geef ik graag een kijkje in mijn leven.”

Werkverleden
De liefde voor horeca en hospitality zit er al vroeg in bij Hoogland. “Toen ik nog een jongetje was runden mijn ouders een klein hotel in Blerick; ook hadden mijn beide opa’s vroeger een hotel. De horeca is me dus met de paplepel ingegoten.” Als hij op achttienjarige leeftijd het vwo heeft afgerond, gaat hij naar de Hoge Hotelschool Maastricht. Na zijn studie werkt hij op de commerciële afdeling van het Nederlands Congrescentrum in Den Haag (nu het World Forum) en als directeur marketing en sales bij Bilderberg. Daarna volgen banen bij Grand Dorado (nu Center Parcs) en uiteindelijk komt hij achttien jaar geleden bij Landal GreenParks terecht. Als commercieel directeur en verantwoordelijk voor de branding van het park, zet hij Landal (inter)nationaal op de kaart. Mede dankzij zijn handige inzet van sociale media, maar daar is in de beginjaren, als het internet nog niet zo groot is, natuurlijk nog geen sprake van. “We plaatsten toen gewoon advertenties in de Kampioen om Landal te promoten. Dat werkte ook heel goed.”

Bron en hele artikel: Entree Magazine