Pagina's

Aanbieding

Parken

donderdag 21 april 2016

Bollo-app van Landal wint Media Ukkie award

De Bollo-app, gebouwd rondom de populaire Landal-mascotte Bollo, heeft de Media Ukkie Award 2016 gewonnen, de prijs voor de beste app voor peuters en kleuters van 0 t/m 6 jaar. Met de app wil Landal haar jongste gasten ook vóór en ná het bezoek aan het park blijven betrekken bij de avonturen van hun ‘vriendje’ Bollo de beer.

De Bollo app
In de app kunnen kinderen 3 werelden ontdekken. Ze kunnen er muziek maken, zelf of samen spelletjes spelen en er zijn ook voorleesverhaaltjes die zijn voorzien van leuke, interactieve animaties. De app is heel intuïtief en toegankelijk en daardoor ook voor hele kleine kinderen vanaf 2 jaar geschikt. Ook toont de app afleveringen van de RTL Telekids Bollo TV-serie.
De Bollo-app is één van de meest gedownloade apps voor kinderen. Sinds de lancering in oktober vorig jaar is de app al ruim 55.000 keer gedownload. De app is echt ouder- en kindvriendelijk: intuïtief, geen in app aankopen of andere commerciële acties. Hij is gratis te downloaden voor Apple en Android en geschikt voor tablet en mobiel.

Ontwikkeling van de app
Ronald Raidt, manager marketing en sales Nederland bij Landal, is actief betrokken geweest bij het ontwikkelen van de app. Hij is aangenaam verrast met de prijs en wil wel een toelichting geven op de ontwikkeling. Bollo is al langer een geliefde mascotte op de Landal parken. Via de brievenbus in het huisje van Bollo en ook door bezoekersenquêtes kwam de wens naar voren dat de kinderen ook na hun bezoek graag in contact wilden blijven met Bollo. Om daar invulling aan te geven werd gekozen om twee mediakanalen te ontwikkelen, die elkaar onderling versterken:

Een TV serie op RTL telekids met Bollo en zijn vriendjes in de hoofdrol
Een app waarin kinderen actief worden betrokken bij de avonturen van Bollo; ook als ze weer thuis zijn

Bron en hele artikel: Pretwerk