Pagina's

Aanbieding

Parken

zaterdag 21 juli 2018

Social Travel 30: nieuwe nummer één

De zon schijnt, de scholen sluiten de deuren en de koffers staan al klaar. Tijd voor vakantie en de jubileumeditie van de Social Travel 30. Met dit keer een nieuwe nummer 1 en een paar verrassingen.

..

Er zijn zes nieuwe organisaties binnengekomen in de top 30, waaronder Sunweb, Travelbird en Travelhome. Acht reisorganisaties hebben hun positie verbeterd ten opzichte van de vorige editie en dit kwartaal vinden we maar liefst veertien dalers in de lijst. Landal Greenparks en Expedia behouden beide de positie.




vrijdag 20 juli 2018

Landal GreenParks brengt vakantietrends in kaart

De bungalowvakantie is ook deze zomer onverminderd populair, niet alleen onder Nederlanders, maar ook in toenemende mate bij Duitse en Belgische gasten. Jaarlijks ontvangt Landal GreenParks meer dan 2,5 miljoen gasten op de parken. Waren traditioneel de activiteiten wandelen en fietsen het polulairst onder gasten, in de top 3 van meest ondernomen activiteiten tijdens een verblijf staan nu een wandeling maken, uit eten gaan en zwemmen, zo blijkt uit onderzoek onder de eigen gasten van Landal GreenParks.

Voor 80,3% van de gasten is het maken van een wandeling over het strand, door de bossen of in de bergen de meest populaire activiteit, vrijwel op de voet gevolgd door uit eten gaan in een restaurant (76,5%). Bij 62,3% van alle gasten scoort zwemmen het hoogst, maar gemeten onder de doelgroep 'gezin met kinderen' stijgt deze score naar 89,2%. Deze groep gaat vaker zwemmen, bowlen, midgetgolfen en naar een pretpark dan gemiddeld, maar fietsen scoort in deze doelgroep met 32,8% juist minder dan het gemiddelde van de Landal-gasten, waar fietsen 40,4% scoort.

Actief en bezig versus rust en ontspanning

Opvallend is, dat 55,3% van de gasten aangeeft vooral voor rust en ontspanning te komen, tegen 20,6% die kiest voor actief bezig zijn. Daarbij geeft bijna een kwart (24,1%) aan dat het hen niet uitmaakt. Wie denkt dat het met name de gezinnen met kinderen zijn die actief bezig willen zijn heeft het mis, ook hier scoren rust en ontspanning met 49,6% het hoogst. Bij stellen zonder kinderen kiest 64,2% voor rust en ontspanning.

Investeringen in gastbeleving en kwaliteitsverbetering

Eerder dit jaar maakte Landal bekend de komende jaren samen met haar partners 300 miljoen euro te investeren in verdere nieuwbouw en uitbreiding op bestaande parken, nieuwe parken en het verduurzamen van bestaande parken. Bovendien steekt het bedrijf 197 miljoen euro in kwaliteitsverbeteringen, uitbreidingen en nieuwbouw op bestaande parken, waarvan een aantal vernieuwingen al voor de start van dit hoogseizoen is geïntroduceerd, zoals op Landal Port Greve, Landal De Vers, Landal Katschberg en Landal Mont Royal.

"We kunnen onze gasten nog meer keus bieden, op meer bestemmingen, in mooiere en meer luxe accommodaties en betere faciliteiten in een groene natuur. Dat zien we terug in de waardering van onze gasten en in hun activiteiten op en in de omgeving van onze parken," aldus Erik van Essen, commercieel directeur van Landal GreenParks.

Nieuwe restaurants vallen in de smaak

De afgelopen twee jaar heeft Landal op diverse parken in Nederland en Duitsland een brasserie-formule ingevoerd en op andere parken de menukeuze aangepast aan de wensen van de gast naar gezonder en natuurlijk samen eten en drinken. Gasten waarderen de glutenvrije kaart, bestellen vaker vegetarische gerechten en proberen de typische streekgerechten van de regio uit, of delen met familie of vrienden een grote plank met verschillende voorgerechten. De diverse regionale bieren zijn populair, vooral in combinatie met een bezoek aan de plaatselijke brouwer. Ook de foodworkshops, waarbij men zelf chocola of appelmoes maakt, appeltaart of pizza's bakt, zijn in trek. Nieuw is Bollo's Moestuin, een kinderbuffet met leuke en gezonde gerechten en drankjes.

Gasten maken tijdens hun verblijf niet alleen vaker gebruik van de restaurants (gemiddeld eens per twee dagen, plus minimaal een keer naar de snackbar), maar ook op andere momenten dan alleen's avonds. De workshops en het huisgemaakt en lokaal gebak trekken de hele dag gasten, ook in toenemende mate van buiten het park.

Zelf tappen en zelf scheppen in de ParkShops

In veel ParkShops kunnen gasten producten zoals zuivel, cereals, wijn, noten en hagelslag zelf tappen en scheppen. Dat is niet alleen leuk, maar er zit ook een duurzaamheidsaspect aan: minder verspilling en minder verpakkingen. Bovendien is er een uitgebreid aanbod aan streekproducten en verantwoord vlees en vis. Kinderen hebben een eigen winkelroute, ze volgen de Bollo berenpoten op de vloer en worden onderweg uitgenodigd om hapjes te proeven.

Bron landal

donderdag 19 juli 2018

Hunnebed Highway feestelijk geopend op Landal Het Land van Bartje

Europa krijgt er op 9 juli 2018 officieel een nieuwe historische route bij. De Drentse Provinciale weg N34, die loopt van Zuidlaren tot Coevorden, is door Staatssecretaris van Economische Zaken en Klimaat Mona Keijzer en Drents gedeputeerde Henk Brink officieel "omgedoopt" tot Hunebed Highway N34. De weg wordt een evenknie van de zogeheten "Route Napoleon" in Frankrijk en "Route 66" in de USA. De nieuwe naam moet het toeristisch imago van het 'Hondsruggebied' verder opkrikken.

"Het bekt goed en de vlag dekt de lading. Van de 53 hunebedden in Drenthe staan er 47 aan de N34. Zie dit maar als een toeristische impuls met het doel meer bezoekers naar het gebied te trekken", zegt gedeputeerde Henk Brink van de provincie Drenthe. Drenthe heeft inmiddels borden met het logo laten maken. "Binnenkort staan ze er", garandeert Brink. De ambitie van de provincie is de huidige leisure-omzet (1,2 miljard euro) verder te laten groeien. "Niemand die tussen Zuidlaren en Coevorden de N34 op rijdt kan straks om de blauw-rode borden heen. Behalve aan de N34 zelf worden ze ook aan de toe-ritten geplaatst" aldus Brink. Tijdens de omdoping van de weg is ook de officiele start van de "Hunebed Highway Business Club" die voornamelijk bestaat uit bedrijven langs de N34. Het Drents Jeugdorkest treedt tijdens de opening op en brengt de "Hunebed Highway Rapsodie" ten gehore.

De contouren van het logo zijn die van "Route 66", de 3940 kilometer lange legendarische autoweg door de Verenigde Staten. De "Route Napoléon" is een toeristische route in het zuiden van Frankrijk. Ze werd in 1932 geopend en gaat terug op het historische traject dat Napoleon Bonaparte volgde toen hij terugkeerde uit ballingschap van het eiland Elba.

Directeur van het Hunebedcentrum in Borger, Hein Klompmaker, spreekt van een "prehistorische A1" en ook Cathrien Posthumus, manager van De Hondsrug UNESCO Global Geopark, is enthousiast. "De Hunebed Highway is een eerste stap in een belevingswereld. Langs de weg moeten zo veel mogelijk elementen zoals zwerfkeien komen die het imago versterken." Het Recreatieschap Drenthe, het gemeenschappelijk samenwerkingsverband op gebied van Recreatie en Toerisme in Drenthe en de gemeente Ooststellingwerf (Fr), ziet veel kansen. Directeur Dick Dijkstra: "De toon is gezet. Het past ook bij de identiteit van 'oer-provincie' die Drenthe wil uitstralen. Samenwerking van ondernemers moet tot nieuw elan leiden."

Bron landal

woensdag 18 juli 2018

Landal Mooi Zutendaal krijgt ‘Libelgië-zomerhuis’

Lezers van de Belgische editie van vrouwenmagazine Libelle zitten goed deze zomer: zij kunnen de hele zomer lang kennismaken met het beste van België, vanuit het 'Libelgië-zomerhuis' dat is ingericht op Landal Mooi Zutendaal.

Vanuit Landal Mooi Zutendaal worden Libelgië-fietstochten en wandelingen georganiseerd. Elke woensdagochtend kan het huis worden bezocht. Op de woensdagmiddag tussen 4 juli en 8 augustus komen leden van de Libelle leesclub bijeen om een boek te bespreken.

En in het weekend wordt dit zomerhuis een écht vakantiehuis, want op donderdag kunnen de lezers op de Facebookpagina van Libelle & Femmes d'Aujourd'hui meespelen voor een gratis verblijf. Wie wint, mag het weekend met familie of vrienden in het huis verblijven. Op www.libelle.be/libelgie worden video's getoond vanuit het Libelgië zomerhuis, compleet met inspirerende tips en verhalen van mensen die er een bijzondere zomer van maken.

Het populaire weekblad laat haar lezeressen kennismaken met al het moois dat een zomer in eigen land te bieden heeft. Ook Libelle's zusterblad, Femmes d'Aujourd'hui, doet mee met 'Femmes en vacances'.

Bron landal

donderdag 12 juli 2018

De bungalowvakantie is deze zomer onverminderd populair

De bungalowvakantie is ook deze zomer onverminderd populair, niet alleen onder Nederlanders, maar ook in toenemende mate bij Duitse en Belgische gasten. Jaarlijks ontvangt Landal GreenParks meer dan 2,5 miljoen gasten op de parken.

Waren traditioneel de activiteiten wandelen en fietsen het populairst onder gasten, in de top 3 van meest ondernomen activiteiten tijdens een verblijf staan nu een wandeling maken, uit eten gaan en zwemmen, zo blijkt uit onderzoek onder de eigen gasten van Landal GreenParks.

Voor 80,3% van de gasten is het maken van een wandeling over het strand, door de bossen of in de bergen de meest populaire activiteit, vrijwel op de voet gevolgd door uit eten gaan in een restaurant (76,5%). Bij 62,3% van alle gasten scoort zwemmen het hoogst, maar gemeten onder de doelgroep 'gezin met kinderen' stijgt deze score naar 89,2%. Deze groep gaat vaker zwemmen, bowlen, midgetgolfen en naar een pretpark dan gemiddeld, maar fietsen scoort in deze doelgroep met 32,8% juist minder dan het gemiddelde van de Landal-gasten, waar fietsen 40,4% scoort.

Bron en hele artikel: Verkeersbureau

dinsdag 10 juli 2018

Revitalisering van 60-jarig Landal De Vers is ‘huzarenstukje’

Tot eind 2019 wordt er op vakantiepark Landal De Vers in Overloon fors geïnvesteerd in nieuwe vakantiewoningen, in renovatie en verluxing en in betere voorzieningen voor gasten. Op het park spreken ze van een 'huzarenstukje', want al voor deze zomer is het eerste grote deel van de werkzaamheden aan de bungalows afgerond. Volgend jaar zomer volgt het laatste deel en is het park, dat dit jaar het 60-jarig bestaan viert, flink gemoderniseerd en toekomstbestendig.

Landal De Vers is een bosrijk familiepark op de grens van Brabant en Limburg, vlakbij het Oorlogsmuseum en andere toeristische attracties. Men wil het bosrijke karakter graag behouden, maar tegelijk de bestaande doelgroepen van gezinnen met en zonder kleine kinderen uitbreiden. "We zien dat gasten om meer luxe vragen en ook is er meer vraag naar grotere accommodaties, bijvoorbeeld voor driegeneratievakanties. De karakteristieke bouwstijl van de woningen past naadloos in deze regio," aldus General Manager Kees Buijs van Landal De Vers. "Nagenoeg het hele park wordt aangepakt, zodat we straks een nieuw licht en fris vakantiepark hebben dat er weer jaren tegenaan kan."

Meer buitenleven

Achter het zwembad worden 45 bestaande bungalows vervangen door gloednieuwe en sfeervolle 6-8 persoonsbungalows met een hoog niveau van comfort: zeer compleet ingericht, met luxe sanitair en moderne inbouwkeuken. Een aantal woningen heeft een veranda met loungebank, BBQ en buitenkachel waarmee gasten meer kunnen buitenleven. Ook worden dertig nieuwe 4-persoonwoningen gebouwd en worden twintig 2-persoons woningen compleet gerenoveerd. Aan de zuidzijde van het park krijgen negentien 4-persoons woningen een upgrade, waarbij het sanitair, keuken en complete inrichting van de woningen worden vervangen. De 2-, 6- en 8-persoonswoningen zijn voor de zomer gereed en beschikbaar voor de verhuur.

Ambities

Buijs: "Twee jaar na het nieuwe zwembad hebben we samen met de woningeigenaren bekeken hoe we het centrumgebouw nog beter kunnen laten aansluiten op het straks nagenoeg geheel vernieuwde park. Een project van dergelijke omvang is een gigantische operatie, zowel bouwtechnisch als logistiek. Er zijn veel verschillende partijen bij betrokken zoals de woningeigenaren en architect Frans van Unnik. Jan Oosterhout B.V en Bouwmij Janssen zijn verantwoordelijk voor de nieuwbouw. Het is een prachtig voorbeeld hoe je door samenwerking een mooi resultaat kunt bereiken. Van de circa 200 woningen op het park hebben we er straks 175 aangepakt."

donderdag 5 juli 2018

Hof van Saksen opent nieuw Grand Café en pop-up restaurant

Hof van Saksen, onderdeel van Landal GreenParks heeft de deuren geopend van het geheel vernieuwde Grand Café. Daarnaast kunnen de gasten van het recreatiepark tijdens de zomermaanden genieten van streekgerechten in het nieuwe pop-up restaurant 'Drentsche Gastro Bar' dat op 10 juli open gaat.

Het Grand Café wordt het culinaire hart van Hof van Saksen en is de hele dag open. De nieuwe menukaart is verwerkt in een inspirerend magazine; daarnaast wordt gewerkt met speciale seizoenkaarten. Kinderen kunnen naast de gerechten van de kindermenukaart voortaan ook een keuze maken uit het aanbod voor volwassenen, waarbij de gerechten als kinderportie worden geserveerd. Centrale middelpunt in het Grand Café is de houtskooloven van Mibrasa, waarop vrijwel alle vis-, vlees- en groentegerechten worden bereid. Eyecatchers in het restaurant zijn de open keuken en de grote glazen panoramaramen.

Pop-up restaurant

In het pop-up restaurant 'Drentsche Gastro Bar' staan de streekgerechten centraal. De gerechten worden hier geserveerd als kleine tussengerechtjes, waardoor het diner naar eigen smaak en grootte kan worden ingevuld. Alle (biologische) producten, inclusief de wijnen, worden lokaal ingekocht. General Manager Roland Rozenbroek van Hof van Saksen: "Op culinair gebied kunnen onze gasten nu kiezen uit vijf restaurants: live-cooking, self-service, Italiaans en nu het vernieuwde Grand Café en de 'Drentsche Gastro Bar'. Wij willen blijven verrassen en steeds nieuwe belevingen bieden."

Bron: Foodclicks

dinsdag 3 juli 2018

Landal GreenParks met twee parken winnaar Kids ZwemparadijsTip! Keurmerk

Landal Het Vennenbos en Hof van Saksen (onderdeel van Landal GreenParks), zijn uitgeroepen tot winnaar van het Kids ZwemparadijsTip! Keurmerk 2018. Landal Het Vennenbos is winnaar in de categorie 'Vakantie met subtropisch zwemparadijs en Hof van Saksen in de categorie 'Vakantie met overdekt zwembad'. Het is het vierde achtereenvolgende jaar dat Hof van Saksen in deze categorie wint.  

"We zijn enorm blij met deze gastenwaardering. Waterpret is voor onze jonge gasten en ouders een belangrijk onderdeel van de totale vakantiebeleving" aldus Erik van Essen, commercieel directeur van Landal GreenParks.

Ruim 6100 gezinnen brachten in de afgelopen maand hun stem uit in de Kids ZwemparadijsTip! competitie. Zij verkozen Hof van Saksen met de spectaculaire indoor waterglijbanen tot het beste adres mét overdekt zwembad in Nederland, België en Duitsland. Landal Het Vennenbos met subtropisch zwemparadijs en golfslagbad wint in de categorie Vakantie met Subtropisch Zwemparadijs.

bron: Landal