Landal en Roompot parken: Nieuws, Acties, Aanbiedingen en kortingen
zaterdag 21 juli 2018
Social Travel 30: nieuwe nummer één
vrijdag 20 juli 2018
Landal GreenParks brengt vakantietrends in kaart
Voor 80,3% van de gasten is het maken van een wandeling over het strand, door de bossen of in de bergen de meest populaire activiteit, vrijwel op de voet gevolgd door uit eten gaan in een restaurant (76,5%). Bij 62,3% van alle gasten scoort zwemmen het hoogst, maar gemeten onder de doelgroep 'gezin met kinderen' stijgt deze score naar 89,2%. Deze groep gaat vaker zwemmen, bowlen, midgetgolfen en naar een pretpark dan gemiddeld, maar fietsen scoort in deze doelgroep met 32,8% juist minder dan het gemiddelde van de Landal-gasten, waar fietsen 40,4% scoort.
Actief en bezig versus rust en ontspanning
Opvallend is, dat 55,3% van de gasten aangeeft vooral voor rust en ontspanning te komen, tegen 20,6% die kiest voor actief bezig zijn. Daarbij geeft bijna een kwart (24,1%) aan dat het hen niet uitmaakt. Wie denkt dat het met name de gezinnen met kinderen zijn die actief bezig willen zijn heeft het mis, ook hier scoren rust en ontspanning met 49,6% het hoogst. Bij stellen zonder kinderen kiest 64,2% voor rust en ontspanning.
Investeringen in gastbeleving en kwaliteitsverbetering
Eerder dit jaar maakte Landal bekend de komende jaren samen met haar partners 300 miljoen euro te investeren in verdere nieuwbouw en uitbreiding op bestaande parken, nieuwe parken en het verduurzamen van bestaande parken. Bovendien steekt het bedrijf 197 miljoen euro in kwaliteitsverbeteringen, uitbreidingen en nieuwbouw op bestaande parken, waarvan een aantal vernieuwingen al voor de start van dit hoogseizoen is geïntroduceerd, zoals op Landal Port Greve, Landal De Vers, Landal Katschberg en Landal Mont Royal.
"We kunnen onze gasten nog meer keus bieden, op meer bestemmingen, in mooiere en meer luxe accommodaties en betere faciliteiten in een groene natuur. Dat zien we terug in de waardering van onze gasten en in hun activiteiten op en in de omgeving van onze parken," aldus Erik van Essen, commercieel directeur van Landal GreenParks.
Nieuwe restaurants vallen in de smaak
De afgelopen twee jaar heeft Landal op diverse parken in Nederland en Duitsland een brasserie-formule ingevoerd en op andere parken de menukeuze aangepast aan de wensen van de gast naar gezonder en natuurlijk samen eten en drinken. Gasten waarderen de glutenvrije kaart, bestellen vaker vegetarische gerechten en proberen de typische streekgerechten van de regio uit, of delen met familie of vrienden een grote plank met verschillende voorgerechten. De diverse regionale bieren zijn populair, vooral in combinatie met een bezoek aan de plaatselijke brouwer. Ook de foodworkshops, waarbij men zelf chocola of appelmoes maakt, appeltaart of pizza's bakt, zijn in trek. Nieuw is Bollo's Moestuin, een kinderbuffet met leuke en gezonde gerechten en drankjes.
Gasten maken tijdens hun verblijf niet alleen vaker gebruik van de restaurants (gemiddeld eens per twee dagen, plus minimaal een keer naar de snackbar), maar ook op andere momenten dan alleen's avonds. De workshops en het huisgemaakt en lokaal gebak trekken de hele dag gasten, ook in toenemende mate van buiten het park.
Zelf tappen en zelf scheppen in de ParkShops
In veel ParkShops kunnen gasten producten zoals zuivel, cereals, wijn, noten en hagelslag zelf tappen en scheppen. Dat is niet alleen leuk, maar er zit ook een duurzaamheidsaspect aan: minder verspilling en minder verpakkingen. Bovendien is er een uitgebreid aanbod aan streekproducten en verantwoord vlees en vis. Kinderen hebben een eigen winkelroute, ze volgen de Bollo berenpoten op de vloer en worden onderweg uitgenodigd om hapjes te proeven.
donderdag 19 juli 2018
Hunnebed Highway feestelijk geopend op Landal Het Land van Bartje
"Het bekt goed en de vlag dekt de lading. Van de 53 hunebedden in Drenthe staan er 47 aan de N34. Zie dit maar als een toeristische impuls met het doel meer bezoekers naar het gebied te trekken", zegt gedeputeerde Henk Brink van de provincie Drenthe. Drenthe heeft inmiddels borden met het logo laten maken. "Binnenkort staan ze er", garandeert Brink. De ambitie van de provincie is de huidige leisure-omzet (1,2 miljard euro) verder te laten groeien. "Niemand die tussen Zuidlaren en Coevorden de N34 op rijdt kan straks om de blauw-rode borden heen. Behalve aan de N34 zelf worden ze ook aan de toe-ritten geplaatst" aldus Brink. Tijdens de omdoping van de weg is ook de officiele start van de "Hunebed Highway Business Club" die voornamelijk bestaat uit bedrijven langs de N34. Het Drents Jeugdorkest treedt tijdens de opening op en brengt de "Hunebed Highway Rapsodie" ten gehore.
De contouren van het logo zijn die van "Route 66", de 3940 kilometer lange legendarische autoweg door de Verenigde Staten. De "Route Napoléon" is een toeristische route in het zuiden van Frankrijk. Ze werd in 1932 geopend en gaat terug op het historische traject dat Napoleon Bonaparte volgde toen hij terugkeerde uit ballingschap van het eiland Elba.
Directeur van het Hunebedcentrum in Borger, Hein Klompmaker, spreekt van een "prehistorische A1" en ook Cathrien Posthumus, manager van De Hondsrug UNESCO Global Geopark, is enthousiast. "De Hunebed Highway is een eerste stap in een belevingswereld. Langs de weg moeten zo veel mogelijk elementen zoals zwerfkeien komen die het imago versterken." Het Recreatieschap Drenthe, het gemeenschappelijk samenwerkingsverband op gebied van Recreatie en Toerisme in Drenthe en de gemeente Ooststellingwerf (Fr), ziet veel kansen. Directeur Dick Dijkstra: "De toon is gezet. Het past ook bij de identiteit van 'oer-provincie' die Drenthe wil uitstralen. Samenwerking van ondernemers moet tot nieuw elan leiden."
woensdag 18 juli 2018
Landal Mooi Zutendaal krijgt ‘Libelgië-zomerhuis’
Lezers van de Belgische editie van vrouwenmagazine Libelle zitten goed deze zomer: zij kunnen de hele zomer lang kennismaken met het beste van België, vanuit het 'Libelgië-zomerhuis' dat is ingericht op Landal Mooi Zutendaal.
Vanuit Landal Mooi Zutendaal worden Libelgië-fietstochten en wandelingen georganiseerd. Elke woensdagochtend kan het huis worden bezocht. Op de woensdagmiddag tussen 4 juli en 8 augustus komen leden van de Libelle leesclub bijeen om een boek te bespreken.
En in het weekend wordt dit zomerhuis een écht vakantiehuis, want op donderdag kunnen de lezers op de Facebookpagina van Libelle & Femmes d'Aujourd'hui meespelen voor een gratis verblijf. Wie wint, mag het weekend met familie of vrienden in het huis verblijven. Op www.libelle.be/libelgie worden video's getoond vanuit het Libelgië zomerhuis, compleet met inspirerende tips en verhalen van mensen die er een bijzondere zomer van maken.
Het populaire weekblad laat haar lezeressen kennismaken met al het moois dat een zomer in eigen land te bieden heeft. Ook Libelle's zusterblad, Femmes d'Aujourd'hui, doet mee met 'Femmes en vacances'.
Bron landal