Landal en Roompot parken: Nieuws, Acties, Aanbiedingen en kortingen

woensdag 30 maart 2016

Rapper Lange Frans op Landal Het Vennenbos!

Op dinsdag 3 mei 2016 om 20.00 uur treedt Lange Frans op bij Landal Het Vennenbos. Speciaal voor gasten van het park is dit spetterende optreden toegankelijk.

Lange Frans kennen we allemaal van de grote hits ‘Moppie’ en ‘Het land van’ die hij samen met Baas B maakte. Ook zijn meest recente hit 'Zing voor me' samen met Thé Lau werd een grote nummer 1 hit.

Naast zijn optredens als rapper werkte hij de laatste jaren ook mee aan muziekprogramma’s zoals 'De Beste Zangers van Nederland', coachte hij beginnende artiesten bij de Buma Music Academy en was hij bij meerdere programma's jurylid zoals bij het Junior Songfestival en 'Bloed, Zweet & Tranen'.

Bron: Landal

dinsdag 29 maart 2016

Nieuw: Landal Les Etoiles - Ardennen

Landal GreenParks breidt opnieuw uit met een park in België. Na de opening van Landal Mooi Zutendaal in Belgisch-Limburg in januari van dit jaar, kunnen gasten vanaf 1 april terecht op Landal Les Etoiles, fraai gelegen in de Ardennen ten zuiden van Dinant, met een panoramisch uitzicht over de Maasvallei.

Accommodaties en faciliteiten
Landal Les Etoiles is een bestaand park, waarvan Landal per 1 april 2016 de verhuur overneemt. Het park bestaat uit 175 vrijstaande houten chalets voor 4-, 6- en 8-persoons gebruik. Tot de faciliteiten op het park behoren onder meer een receptie, parkshop, loungebar en restaurant, binnen/buitenzwembad en sauna, diverse speelfaciliteiten en fietsverhuur.

Met uitzicht op de prachtige Maasvallei en midden in de natuur van de Belgische Ardennen ligt in het plaatsje Blaimont, Landal Les Etoiles. Vanaf de veranda van de houten chalets rijkt het fantastische uitzicht zelfs tot Frankrijk! Voor de sportievelingen zijn de outdooractiviteiten zoals abseilen, kajakken, mountainbiken en rotsklimmen oneindig maar ook de gezelligheidzoekers voelen zich bij Landal Les Etoiles gelijk thuis. Samen met de rondvaartboot naar Dinant of de typische Ardenner gerechten proeven in het restaurant; hier kan men bourgondisch vakantie vieren.

zondag 27 maart 2016

Eerste gasten Beach Villa's

In het weekend van 19 februari zijn de eerste 55 gasten verwelkomd bij het nieuwe Landal Beach Villa’s Hoek van Holland. Op het strand, aan de voet van de duinen staan 20 strandhuizen waarin als enige in Nederland gasten 365 dagen per jaar op het strand kunnen overnachten.

Overnachten in luxe op het strand
De eerste 20 strandhuizen zijn nu geplaatst, in fases wordt dit uitgebreid tot in totaal 74 strandhuizen. Vanwege de ligging op het strand is er gekozen voor kleuren die zoveel mogelijk opgaan in het landschap. De strandhuizen zijn van alle luxe voorzien en vanuit de woonkamer en slaapkamer hebben gasten een prachtig uitzicht op het strand, de zee en de Nieuwe Waterweg.

Een bijzondere belevenis
“Op het strand leven en logeren, genieten van zonsondergangen met het geluid van de branding, zijn bijzondere belevenissen. Strandhuizen zijn dan ook helemaal in en de eerste reacties van gasten zijn bijzonder positief. Met name het contrast tussen enerzijds de natuurlijke elementen van zon, wind en strand en aan de andere kant het imposante scheepvaartverkeer over de Nieuwe Waterweg is een bijzondere belevenis, aldus Erik van Essen, commercieel directeur van Landal GreenParks.

Bron: Landal

vrijdag 25 maart 2016

Bollo-app wederom genomineerd

Jaarlijks komen veel verschillende apps uit die de zintuigen van ukkies op een leuke manier kunnen prikkelen. Tijdens de Media Ukkie Dagen wordt de Media Ukkie Award uitgereikt: de prijs voor de beste app voor peuters en kleuters van 0 t/m 6 jaar. De Media Ukkie Award is onderdeel van de Kinder Media Awards: en dé vakprijs voor de beste digitale toepassingen voor kinderen van 0-6 jaar.

De uitreiking is op 7 april 2016 bij het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid te Hilversum. Met de award wil Mediawijzer.net mediamakers stimuleren om goede kindermedia te maken en ouders wijzen op kwalitatieve apps. Dit jaar ligt bij de jurering extra focus op het spelelement binnen de kinderapp.
Spinawards
Naast de nominatie voor de Ukkie award is de Bollo app vorige week genomineerd voor de Spinawards, de vakprijs voor de beste en meest creatieve digitale concepten. De uitreiking van de Spinawards is op 21 april 2016.

Bron: Landal

dinsdag 8 maart 2016

Roompot opent pop-upcamping aan Donk

De Nederlandse exploitant van vakantieparken Roompot opent een pop-upcamping op de terreinen van de voormalige camping Kompas aan de Donkvijver in Oudenaarde. De tijdelijke camping zou tot na de zomer open zijn.

Wielertoerisme in de Vlaamse Ardennen

Met dit initiatief wil Roompot inspelen op het wielertoerisme in de Vlaamse Ardennen, dat elk jaar in de periode van de Ronde van Vlaanderen een flinke boost krijgt. “We blijven uiteraard hopen dat op het terrein opnieuw een blijvende camping wordt gerealiseerd”, reageert Richard Eeckhaut, schepen van Ruimtelijke Ordening (CD&V).

bron: Nieuwsblad

maandag 7 maart 2016

Landal opnieuw genomineerd Klantvriendelijkste bedrijf: Zes nieuwkomers in de top 10.

De nominaties voor de negende editie van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland zijn bekend. Voor het eerst is onder de genomineerden ook een telecombedrijf. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens het CustomerFirst Gala in Utrecht op 21 april aanstaande.

De genomineerden zijn, in alfabetische volgorde ANWB, Coolblue, EMTÉ Supermarkten, Gall & Gall, ICI Paris, Jan Linders, KLM, Landal GreenParks, Rituals en Simyo. Zes van hen zijn nieuwkomers: Coolblue, ICI Paris, Jan Linders, KLM, Rituals en Simyo.

ENERGIEBEDRIJVEN EN TELECOMMERS SCOREN STRUCTUREEL SLECHT OP KLANTVRIENDELIJKHEID
De opvallendste verschijning in de lijst is Simyo. Gerrit Piksen, manager customer intelligence bij SAMR en projectmanager van het Klantvriendelijkste Bedrijf: "Energiebedrijven en telecommers scoren al jaren lager dan alle overige branches op het gebied van klantvriendelijkheid. Ze zijn dan ook nooit eerder vertegenwoordigd in de top-10. Het feit dat Simyo zich dit jaar als eerste telecommer ooit bij de tien klantvriendelijkste bedrijven van Nederland voegt, is dan ook een knappe prestatie."

BEDRIJVEN SNEL UIT DE GRATIE
De winnaar van 2014, ANWB, is het enige bedrijf dat vorig jaar ook in de top-10 stond. Oud-winnaar Landal Greenparks is ook een constante factor in de top-10, maar haalde in 2014 de nominatiegrens niet. Ook EMTÉ en Gall & Gall waren al eens eerder genomineerd. Piksen: "De wisseling van de wacht is groot, maar niet onverklaarbaar. Doen wat je altijd deed is niet meer genoeg, je moet continu vernieuwen. Er staat binnen no-time een ander klaar om jouw plek in te nemen. Kijk naar Coolblue, dit jaar ook voor het eerst genomineerd. Zij zijn een relatief nieuwe speler, maar daar zit de klant in het DNA. We zagen dat zij de afgelopen jaren al hoog scoorden, maar nog te klein waren om de ondergrens te halen. Nu ze groter worden en landelijk adverteren hebben ze hun plek in de top-10 opgeëist."

KLANTVRIENDELIJKHEID BEDRIJVEN STIJGT AL JAREN
Klantgerichtheid staat bij veel bedrijven hoog op de agenda en dat is te merken aan de hogere scores. Piksen: "De scores van de tien genomineerden liggen hoger dan vorig jaar en de verschillen zijn klein. Scoor je een tiende lager dan vorig jaar, kan je zomaar twintig plekken zakken."

BEDRIJVEN DOEN NIET MOEILIJK
De nominaties zijn gebaseerd op de zes Gouden Regels van klantvriendelijkheid: beschikbaarheid, beloftes nakomen, niet onnodig lastigvallen, niet moeilijk doen over formaliteiten, fouten toegeven en oplossen en oprechte betrokkenheid bij de klant. Supermarkten worden op vier van deze Gouden Regels het hoogst beoordeeld. Alleen online retailers scoren beter op 'doen wat je belooft'. Verzekeraars scoren structureel goed op hoge beschikbaarheid. Piksen: "Bedrijven hebben inmiddels geleerd dat ze niet moeilijk moeten doen over formaliteiten. Gemiddeld wordt deze Gouden Regel met een 7,5 het hoogst beoordeeld. De kansen liggen bij oprechte betrokkenheid. Deze regel scoort met een 7,1 gemiddeld het laagst. Er is zelfs maar één organisatie die hoger dan een 8 scoort. Werk aan de winkel dus. Zorg dat je medewerkers plezier hebben in wat ze doen, dat waarderen klanten enorm."

De winnaar wordt dit jaar voor het eerst bekend gemaakt tijdens het CustomerFirst gala (NCCA awards). Dit gala vindt plaats op 21 april 2016 in TivoliVredenburg in Utrecht.

Bron: SAMR

zondag 6 maart 2016

Nieuw centrum Ooghduyne voor de zomer gereed

Landal Beach Resort Ooghduyne krijgt een nieuw centrum waar gasten kunnen genieten van een subtropisch zwembad, restaurant met terras, indoor speelplaats en bowlingbanen. Het nieuwe centrum verrijst op dezelfde plaats waar op 12 december jl. een grote brand de bestaande voorzieningen volledig in de as legde.

Inmiddels zijn de contouren van het gebouw en de indeling op hoofdlijnen bekend. Het nieuwe gebouw moet voor de zomervakanties gereed zijn.

“We hebben na de brand eerst met man en macht gewerkt om te zorgen dat we onze gasten goede alternatieven konden bieden voor de parkvoorzieningen. Dat is dankzij veel hulp uit de regio uitstekend gelukt”, aldus Alexander Peulen, general manager van Landal Beach Resort Ooghduyne. “Momenteel wordt hard gewerkt aan het verder ‘inkleuren’ van de indeling en de inrichting.”

Groter aanbod
“De doelstelling is om onze gasten straks weer te ontvangen in een nieuw centrum op ons eigen park. Door een betere indeling kunnen we in het nieuwe centrum straks een groter aanbod dan voorheen bieden en in een modern nieuw jasje. We zijn positief over de beleving die we gasten kunnen bieden.” Op dit moment kan nog niet exact worden aangegeven wanneer de nieuwbouw in gebruik kan worden genomen, maar het streven is om de nieuwe voorzieningen voor de zomervakanties gereed te hebben.

Het centrumgebouw gaat plaats bieden aan een receptie voor het park, fietsverhuur, een VVV- balie, restaurant, Fun & Entertainment, bowlingbanen, indoorspeelplaats, een subtropisch zwembad met glijbaan en wellness, kantoren en opslag. Ook de installaties voor energieopwekking, zwembadtechniek en luchtbehandeling, die voorheen in afzonderlijke ruimtes stonden, krijgen een plek in het nieuwe gebouw.

Bron en hele artikel: Den Helder Actueel

Roompot-topman Jurgen van Cutsem: 'Tweet over mijn vertrek is onzin'

Algemeen directeur Jurgen van Cutsem van Roompot Vakanties is verbaasd over een tweet die zinspeelt op zijn vertrek bij het recreatiebedrijf. "Ik kan u voor 500 procent garanderen dat dat totale onzin is.'' Het Twitter-account Nieuwenhovepolder (@Nwehovepolder) stuurde zondag het bericht de wereld in dat de topman van Roompot Vakanties zijn biezen pakt.

In de tweet staat dat Van Cutsem 'een brief over zijn aftreden heeft gestuurd aan de eigenaren van Noordzee Residence Cadzand-Bad'. Volgens de Roompot-directeur is sprake van een Broodje Aap. "Ik zit hier twee jaar en ben van plan nog vele jaren aan te blijven. Er is nog veel werk te doen." Roompot Vakanties heeft immers ambitieuze groeiplannen. Het wil het grootste recreatiebedrijf van Europa worden. Volgens Van Cutsem ligt het groeiplan van Roompot op koers. Maandag heeft Roompot Vakanties in een tweet het bericht van Nieuwenhovepolder afgedaan als 'onjuist'. Van Cutsem denkt dat verdere stappen weinig zin hebben.

'Roofpot'
Lex Helmich, bestuurslid van de belangenvereniging Noordzee Residence Cadzand-Bad, zegt in een reactie op de tweet van Nieuwenhovepolder geen brief van Roompot te hebben ontvangen. Volgens Van Cutsem kan dat ook niet, "Ik heb nog nooit een brief naar Noordzee Residence gestuurd."

Het is onduidelijk van wie het Twitter-account Nieuwenhovepolder is.

Bron en hel artikel: PZC

vrijdag 4 maart 2016

Rechtszaak om duinlodges Groote Keeten

Aanstaande vrijdag dient in Alkmaar een rechtszaak naar aanleiding van de bouw van 33 ‘duinlodges’ door Roompot in het open landschap achter de Noord-Hollandse duinen.
Bestuurders van een aanpalend bungalowpark in het dorp Groote Keeten hebben hierover de gemeente Schagen gedaagd. Volgens hen heeft de gemeente Roompot zonder de benodigde vergunning een deel van het vakantiepark laten bouwen.
Roompot laat NRC Next weten dat in Groote Keeten met de bouw is begonnen omdat er ‘zeer concrete toezeggingen waren gedaan door de gemeente dat de vergunningen in orde kwamen’.
Natuurmonumenten vindt dat je het bewaken van de bebouwing van de kustregio niet aan de gemeenten kan overlaten. Lokale overheden zouden niet opgewassen zijn tegen de juridische en financiële slagkracht van een bedrijf als Roompot.

Bron: Schagen FM

donderdag 3 maart 2016

Eind 2016 Green Key voor alle parken

www.landal.nl/m1670l Boek een week, betaal een midweek
Tijdens de landelijke uitreiking van de Green Key certificaten op de Apenheul in Apeldoorn, hebben 34 Nederlandse parken van Landal GreenParks een certificaat uitgereikt gekregen. Landal Vlieduyn was al voor de opening in augustus 2015 gecertificeerd en Landal Orveltermarke behaalde het certificaat en werd bovendien in september bekroond met de Green Team Award. In totaal zijn nu 40 parken Green Key gecertificeerd. Afgelopen jaar behaalden 22 parken een Green Key certificaat, 18 in Nederland en 4 in Duitsland. Landal heeft zich ten doel gesteld eind 2016 alle 76 parken gecertificeerd te hebben.

Green Key certificaat
Green Key is hét keurmerk voor duurzame accommodaties in gastvrijheidssector. Ieder jaar ontvangen de ondernemers die aan de criteria voldoen het Green Key certificaat uit handen van de Stichting KMVK.

Circulaire economie
“Wij maken ons sterk voor de natuur, onze gast en de samenleving. Het thema op de nationale uitreiking van Green Key was dit jaar circulaire economie. Een thema wat steeds meer vorm krijgt binnen Landal, zowel op het gebied van inkoop als inspanningen op het gebied van afvalverwerking,” aldus Thomas Heerkens, algemeen directeur van Landal GreenParks. Het bedrijf is op alle fronten bezig om in 2020 een 30% lagere CO2 voetafdruk te hebben en wil in 2030 compleet klimaatneutraal opereren. Zo worden duurzame en energieneutrale woningen gebouwd en sinds afgelopen januari maken de meeste parken en onze kantoren in Nederland gebruik van de windenergie van Greenchoice.

Bron: Landal