Het nieuwe Landal bouwt vanuit een nieuw hoofdkantoor in Amsterdam aan een organisatie die de ambitie heeft om de Europese leider te zijn van vakanties in de natuur.
Door de fusie van Landal GreenParks en Roompot verhuist een groot deel van de kantoormedewerkers van Zwolle, Den Haag, Uithoorn en Goes naar Amsterdam. Zo´n 300 medewerkers werken vanuit één internationaal hoofdkantoor aan de Wibautstraat en vormen een internationale hub voor kantoren en parken. Op 11 april wordt dit flink gerenoveerde pand feestelijk geopend en in gebruik genomen.
Samenwerking en verbondenheid
Vanuit het nieuwe hoofdkantoor in Amsterdam bouwt vakantieaanbieder
Landal aan een toekomst waarin samenwerking en verbondenheid centraal staan. Dit allemaal met het doel om de onbetwiste Europese marktleider te worden in vakanties in de natuur. De nieuwe vestigingsplaats ondersteunt deze ambitie. Mikael Andersson, CEO van
Landal , licht toe: “Amsterdam biedt een strategische locatie die goed is gepositioneerd voor samenwerking met internationale partners en collega’s, en om talent aan te trekken. Mensen die getalenteerd en gepassioneerd zijn om onze gasten een fijn verblijf te bieden op een van onze bestemmingen in de natuur. Het nieuwe hoofdkantoor biedt ruimte om onze hospitality organisatie verder te professionaliseren en samen een ‘Team Happy Place’ te vormen. Dit alles ten dienste van de groei en verbetering van ons aanbod van 250 vakantieparken in Europa. Onze parken in de natuur zijn de plek waar onze gasten op de pauzeknop kunnen drukken en een eigen Happy Place kunnen beleven”.
Kernwaarden weerspiegelen
Het nieuwe, 3.700 m2 grote kantoor ligt goed bereikbaar vanaf de Ring Amsterdam aan de Wibautstraat, een belangrijke toegangsweg richting het centrum van de stad, en op loopafstand van station Amsterdam Amstel. Het kantoor bestaat uit acht etages, van etage -2 met o.a. vergaderruimtes tot en met de 5de etage, waar werkplekken zijn gesitueerd. In totaal zullen er zo’n 300 medewerkers aan de slag gaan. Het kantoor voldoet niet alleen aan de functionele eisen van een moderne hedendaagse werkplek, maar weerspiegelt ook de kernwaarden van het merk met een inrichting die samenwerking, verbondenheid, groei en innovatie versterkt.
Feel at home
Om medewerkers de meest inspirerende werkplek te kunnen bieden, is de Nederlandse kantoorcollega’s gevraagd hun ideeën te delen via de Feel at home Ideabox. Hierop kwamen tientallen reacties binnen, die waar mogelijk zijn meegenomen in het interieurconcept. In het gebouw wordt gewerkt met het ‘activity based’-principe, wat wil zeggen dat je de werkplek kiest die past bij de activiteit die je op dat moment wilt doen: vergaderen, geconcentreerd werken, een telefoongesprek, etc.
Feestelijke opening 11 april
Op vrijdag 11 april is het nieuwe kantoor feestelijk geopend. Gasten, relaties en pers zijn uitgenodigd voor een exclusieve kans om binnen te kijken in het nieuwe kantoor.