Landal Greenparks is op de derde plaats geëindigd in de verkiezing van meest klantvriendelijke bedrijf. Het is voor de derde keer dat Landal in de top 3 staat. Nummers één en twee waren Etam en Expert. Landal GreenParks scoort het beste op beschikbaarheid van deskundig personeel. De score op ‘toegeven van fouten’ is dit jaar wat gedaald.
De vijf gouden regels
De verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is gericht op positieve klantervaringen. De vijf ‘gouden regels’ voor klantvriendelijkheid zijn:
- tijdig fouten oplossen,
- goede bereikbaarheid,
- beloftes nakomen,
- flexibiliteit,
- klanten alleen benaderen met relevante informatie.
Deze vijf regels staan centraal in het onderzoek. Dat steeds meer bedrijven die regels niet alleen kennen, maar ook toepassen blijkt wel uit de scores. Alle genomineerden scoren een ruimte 8.
Fouten toegeven blijkt lastig
Binnen de leisurebranche zijn zowel de beschikbaarheid van deskundig personeel als het niet moeilijk doen het meest van invloed op de beoordeling van de overall klantvriendelijkheid. Beide worden ook het beste beoordeeld (respectievelijk 7,49 en 7,36). Daarnaast heeft ook het nakomen van beloftes duidelijk impact op de klantvriendelijkheid van deze bedrijven.
Binnen de leisurebranche is een sterke terugval te zien in de beoordeling van de ‘vijf gouden regels’. Op het toegeven van fouten verliest deze sector zelfs een half punt.
Bron en hele artikel: Pretwerk