Roompot heeft een nieuwe kledinglijn gepresenteerd voor haar personeel. Er is daarbij bewust gekozen voor een ontwerp waarin het personeel zich prettig en gemakkelijk voelt. De andere kant van deze medaille is dat de theatrale aspecten – een trend die we in de recreatiesector ook steeds vaker tegenkomen – wat minder aan bod komen.
Stijlgids
De kledinglijn is ontworpen door Dyanne Beekman, die in het verleden o.a. ook de bedrijfskleding voor McDonalds en het museum Beeld en Geluid ontwierp. Voor de 2000 medewerkers van Roompot Vakanties werd er kleding ontworpen voor negen verschillende afdelingen, waaronder horeca, receptie en supermarkt. Door te variëren met het logo wordt wordt een herkenbare uitstraling aan de lijn meegegeven. Beekman ontwikkelt altijd een stijlgids waardoor de medewerkers advies krijgen hoe ze de kleding op verschillende manieren passend bij hun stijl kunnen dragen. Opvallend is dat er veel denim is gebruikt. “Denim is comfortabel en kan het tegen een stootje. Het gaat erom dat de medewerker met trots werkt en zich thuis voelt in zijn of haar outfit.”
Keuze voor Casual
De keuze voor ‘casual’ is heel bewust gemaakt, ligt Beekman toe: “Wij gaan er van uit dat iemand die zich prettig en gemakkelijk voelt in zijn of haar kleding, ook beter presteert. Bedrijfskleding was er vanuit het verleden vooral op gericht om uniformiteit uit te stralen en de hiërarchie aan te geven. De jongeren van deze tijd willen dat niet meer. Voor hen is ook een stukje eigenheid van belang. Vandaar dat we in deze kledinglijn hebben gekozen voor een ontwerp dat mensen ook thuis wel zouden willen dragen, met de mogelijkheid om er een persoonlijke draai aan te geven. Zo creëer je eigenheid binnen de teamspirit.”
De medewerkers die de bedrijfskleding mochten testen reageerden volgens de ontwerpster enthousiast en zeiden: “Is dit bedrijfskleding? Kunnen we dit ook voor thuis bestellen?” Dat kan niet, maar de reacties waren precies zoals de ontwerpster de kleding heeft bedoeld.
Bron en hele artikel: Pretwerk