Landal GreenParks heeft de publieksprijs gewonnen bij de DDMA Dutch CRO Awards 2019. Vorige maand bleek al dat Landal GreenParks tot de elf finalisten behoorde met de case om het aantal boekingen via mobiel te laten stijgen. Tijdens de award-avond mochten Landal en de andere tien genomineerden in pitches van vijf minuten hun case voorleggen aan vakgenoten.
Elf finalisten streden in een van de vier categorieën. Beerwulf (categorie Conversie), Transavia (Personalisatie), Lampenlicht (Mobiel) en Bruynzeel (Acquisitie) eindigden op de eerste plaats in hun categorie. Landal GreenParks ontving de overall publieksprijs van vakgenoten.
Mark Tijssen, Commercial Data Management Specialist van Landal GreenParks, is supertrots op de publieksprijs: "Deze case is uniek, omdat we binnen één test en enkele maanden tijd een complete metamorfose van het winkelmandje op de website hebben gerealiseerd. Dit uitzonderlijke resultaat was nooit gelukt zonder de inzet van het complete multidisciplinaire team. Samen met Landal collega's, onze partner We Are You en kwantitatieve en kwalitatieve data en onderzoeken, zijn er verschillende ideeën ontwikkeld, die leidden tot het besluit om het 'winkelmandje' te optimaliseren. Dankzij de toepassing van Artificial Intelligence-technieken konden we binnen anderhalve maand 16 ideeën uittesten. Op de traditionele manier had dit proces waarschijnlijk vier tot acht keer langer geduurd. Het resultaat is een aanzienlijke conversieverbetering op mobiel."
Elf finalisten streden in een van de vier categorieën. Beerwulf (categorie Conversie), Transavia (Personalisatie), Lampenlicht (Mobiel) en Bruynzeel (Acquisitie) eindigden op de eerste plaats in hun categorie. Landal GreenParks ontving de overall publieksprijs van vakgenoten.
Mark Tijssen, Commercial Data Management Specialist van Landal GreenParks, is supertrots op de publieksprijs: "Deze case is uniek, omdat we binnen één test en enkele maanden tijd een complete metamorfose van het winkelmandje op de website hebben gerealiseerd. Dit uitzonderlijke resultaat was nooit gelukt zonder de inzet van het complete multidisciplinaire team. Samen met Landal collega's, onze partner We Are You en kwantitatieve en kwalitatieve data en onderzoeken, zijn er verschillende ideeën ontwikkeld, die leidden tot het besluit om het 'winkelmandje' te optimaliseren. Dankzij de toepassing van Artificial Intelligence-technieken konden we binnen anderhalve maand 16 ideeën uittesten. Op de traditionele manier had dit proces waarschijnlijk vier tot acht keer langer geduurd. Het resultaat is een aanzienlijke conversieverbetering op mobiel."
"Naast aanzienlijke meer boekingen op mobiel, hebben we veel geleerd over de kwaliteit van onze ideeën maar ook over de inzet van AI (zowel de positieve als de negatieve kanten). In een zeer korte tijd zijn binnen de organisatie zijn veel vragen beantwoord wat bijdraagt aan acceptatie en borging van CRO binnen Landal.
Bron: Landal