Van der Valk is het meest gastvrij van alle concepten in het buitenshuiskanaal. De hotelketen krijgt gemiddeld een 7,9 van gasten op de aspecten prijs, product, omgeving, locatie en service. Kwalitaria en Landal GreenParks zijn de runners-up.
Dit blijkt uit de Formule Benchmark Monitor. Dit onderzoek van More2Market en @FoodClicks (met medewerking van Q&A) verschijnt dit jaar voor het eerst en geeft een helder overzicht van de waardering van gasten van horecaoutlets. Van der Valk wordt vooral geroemd om zijn prijs-kwaliteitverhouding. Op de menukaart geen ingewikkelde culinaire hoogstandjes, nee, gewoon een goede tournedos, kabeljauw en natuurlijk de uitsmijter, iets dat de gasten waarderen. Daarnaast blinkt de keten ook uit in service en worden de locaties van de hotels als ‘gemakkelijk’ ervaren.
Kwalitaria en Landal
Kwalitaria is met een gemiddelde waardering van een 7,8 op plek twee geëindigd in de Formule Benchmark Monitor. Dat is voor een formule in een sector, die vaak onder vuur ligt en kampt met een negatief imago, een prestatie van formaat. De formule scoort eigenlijk op alle aspecten heel goed met, net als Van der Valk, geen echte uitschieters. “Wij zijn heel erg blij met dit resultaat”, jubelt marketing manager Martijn Boone van franchiseorganisatie ffc. De uitslag maakt volgens hem duidelijk dat Kwalitaria behoort tot de grotere spelers in de markt. De nummer drie uit het onderzoek, Landal GreenParks, wordt door gasten gewaardeerd met een 7,7 in de Formule Benchmark Monitor. Vooral het aspect omgeving kent een hoge score. Hierop wordt Landal met een cijfer ruim boven de acht het hoogst gewaardeerd van alle beoordeelde formules in het onderzoek. “We zijn harstikke blij met dit resultaat, mede ook omdat juist de aspecten waarin wij veel tijd en energie steken ook door onze gasten hoog worden gewaardeerd”, zegt Hans Oosterdijk, director operations Support bij Landal GreenParks.
Bron: Foodclicks