Landal GreenParks groeit in ons land al jaren tegen de markt in. Het grootste deel van de omzetstijging – vorig jaar zo’n 11 procent, naar ruim 400 miljoen euro – komt echter vooral uit het buitenland. Dat zorgt voor uitdagingen voor de Landal-cultuur, stelt CEO Thomas Heerkens.
ullie breiden uit in West-Europa. Welke markten bieden het meeste perspectief?
,,België en Duitsland laten op dit moment een flinke groei zien. Die zijn van oudsher meer gericht op hotels, waardoor vakantieparken slechts een klein deel van de bestemmingen zijn geweest. Dat verandert dus langzaamaan.”
En de stap naar Scandinavië?
,,We hebben een bedrijf met vijf Deense parken overgenomen. Die blijken niet alleen voor de Denen zelf interessant, maar ook voor onze Nederlandse, Duitse en Belgische gasten. Overigens hebben we sinds begin dit jaar ook twee parken in Groot-Brittannië. Onze strategie is dan ook tweeledig: enerzijds meer buitenlandse klandizie aantrekken, anderzijds meer keuze over de grens bieden voor onze bestaande gasten. De meeste van onze klanten komen vaak terug, telkens op een ander park.’’
Bron en hele artikel: Ondernemer