Landal en Roompot parken: Nieuws, Acties, Aanbiedingen en kortingen
woensdag 8 mei 2013
Landal niet geprikkeld door sociale webcare KLM
Luchtvaartmaatschappij KLM zet Twitter en Facebook sinds deze maand nóg prominenter in als direct feedback kanaal voor klanten. Geweldig wat ze doen, vindt Stephan Schroeders van Oad Reizen. Bas Hoogland van Landal GreenParks is minder onder de indruk.
Goed voorbeeld doet volgen? ‘Nee, niet specifiek’, reageert Bas Hoogland, commercieel directeur Landal GreenParks. ‘Het is leuk wat ze doen, maar ik sta er ook een beetje dubbel in. Had laatst een probleem en vroeg via Twitter of iemand van KLM me kon bellen. Dat kon niet. "We doen niks telefonisch, alleen schriftelijk. Policy”, kreeg ik te horen. Kijk, dan ga ik door het dak! In mijn optiek ga je dan echt aan de essentie voorbij: contact, hoe dan ook!’
Stephan Schroeders, eBusiness manager Oad Reizen, deelt deze visie geenszins. ‘KLM is een absolute voorloper qua social media. Ik vind het geweldig wat zij doen, al zit er natuurlijk wel een stevig team van webcarespecialisten en social media marketeers achter. Dat is wel een verschil met Oad’, doet hij desgevraagd uit de doeken.
Bron en hele artikel: CCM