Maak het niet te complex, tipt Bas Hoogland aan een ieder die met webcare te maken heeft. De afzwaaiende Chief Commercial Officer van Landal GreenParks pleit ervoor meer vanuit het hart te denken en te handelen.
Bas, je bent onlangs verkozen tot Mr. Klantvriendelijkheid 2014. Hoe vind je dat?
‘Lachen. Het is toch een erkenning voor klantvriendelijkheid en de wil om altijd in het belang van de klant te handelen. Je hoort en leest het vaak dat bedrijven de klant centraal zetten, maar slechts bij een enkeling is dat ook in de directiekamer daadwerkelijk het geval. Waaronder Landal.’
Horen we dit straks ook terug in jouw verhaal op het Social Service Congres?
‘Ik ga de aanwezigen op scherp zetten met de vraag waar het nou écht om gaat? In mijn optiek wordt er erg ingewikkeld en moeilijk gedaan over social media en de samenstelling van een strategie. Het is een vorm van klantcontact, die je goed moet monitoren en managen en waar je de interactie met de klant moet aangaan. Meer is het niet.’
Bron en hele artikel: telecommerce