‘Goedemorgen, hebben jullie allemaal lekker geslapen? Guten Morgen, hast du gut geschlafen?„ Een jonge vrouw in grote schoenen en kniekousen staat op het pleintje voor de Koos Kids Club. „We gaan de clubdans doen samen met Koos”, roept ze terwijl ze naar een bescheiden podium loopt. „Wir fangen an mit dem Clubtanz! Eins, zwei drei! Maestro, musica!’
Een uit de kluiten gewassen konijn in een blauwe tuinbroek hupt van de ene kant naar de andere kant van het podium. We zijn in Kamperland, Zeeland, waar marktleider Roompot Vakanties deze zomermaanden meer dan 6.000 voornamelijk Nederlandse en Duitse gasten onthaalt.
Ongeveer veertig kinderen staan met open mond te kijken hoe het pluche konijn zijn voeten in de lucht gooit en zwaait op de muziek die uit de boxen schalt: „Vááákantie bij de Roompot, de Roompot, de Roompot. Ik wil dansen bijjjjjj de Roompot, de Roompot, de Roompot.” Het lied is geschreven door een tekstbureau, vertelt Marc Volleman (45), manager public relations van Roompot Vakanties. „We zeggen tegen zo’n bureau dat het lied iets met het merk Roompot te maken moet hebben en welk doel het moet dienen. In dit geval een openingsdans.”
Bron en hele artikel: NRC