Vandaag (lees Gisteren) is het personeel van Landal geïnformeerd over een ingrijpende verandering van de organisatiestructuur van de kantoororganisatie. Dat wordt een plattere organisatie die aangestuurd wordt vanuit kantoren in vier regio's.
Landal gaat een organisatiemodel invoeren dat effectiever, efficiënter en beter schaalbaar is. Er worden veranderingen aangebracht in de organisatie van de kantoren in Nederland, Duitsland en Denemarken. Landal voert een regiostructuur in, waarmee ze een slagvaardige organisatie willen realiseren die staat voor een optimaal resultaat voor eigenaren en aandeelhouders en voor een betere service naar de parken.
Er komen vier regio's: Nederland Noord, Nederland Zuid en België, DACH (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechië en Hongarije) en Denemarken. Elke regio heeft een multidisciplinair team van medewerkers, met eigen verantwoordelijkheden om samen parken verder te ontwikkelen en het maximale te halen uit het potentieel van parken. Verder investeert Landal in digitale ontwikkelingen om de efficiency en resultaten te optimaliseren.
Naast bezuinigingen wordt er ook geïnvesteerd, laat Landal in een persbericht weten: "Wij blijven investeren in gastbeleving (nieuwe horecaconcepten, entertainment, parkvernieuwingen), in uitbreiding op bestaande parken en in ontwikkeling van nieuwe parken. Tegelijkertijd willen we onze winstgevendheid verbeteren en beter voorbereid zijn op verdere groei. We hebben daarvoor een organisatiemodel ontworpen dat effectiever, efficiënter en beter schaalbaar is."
Er komen vier regio's: Nederland Noord, Nederland Zuid en België, DACH (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechië en Hongarije) en Denemarken. Elke regio heeft een multidisciplinair team van medewerkers, met eigen verantwoordelijkheden om samen parken verder te ontwikkelen en het maximale te halen uit het potentieel van parken. Verder investeert Landal in digitale ontwikkelingen om de efficiency en resultaten te optimaliseren.
Naast bezuinigingen wordt er ook geïnvesteerd, laat Landal in een persbericht weten: "Wij blijven investeren in gastbeleving (nieuwe horecaconcepten, entertainment, parkvernieuwingen), in uitbreiding op bestaande parken en in ontwikkeling van nieuwe parken. Tegelijkertijd willen we onze winstgevendheid verbeteren en beter voorbereid zijn op verdere groei. We hebben daarvoor een organisatiemodel ontworpen dat effectiever, efficiënter en beter schaalbaar is."
...
Landal GreenParks verwacht bij de start van 2020 de nieuwe organisatiestructuur operationeel te hebben.
Bron en hele artikel: Pretwerk