Met een bereik van 4,6 miljoen leden is de ANWB een interessante partij voor veel marketeers. ‘Als je ook maar een deel van die leden kunt mobiliseren, dan kun je voor partners van veel waarde zijn’, is Manager Ledenmarketing, Loyaliteit & Partnerships Jan Visser van mening.
De positie van het team Partnerships is de afgelopen tijd verschoven van de mediatak naar een centrale marketingorganisatie. ANWB is op zoek naar partijen om relevante content en aanbiedingen te kunnen presenteren aan de leden.
....
Als voorbeeld van een partnership zoals de ANWB die graag ziet, noemt Visser Landal GreenParks. ‘Uit een onderzoek onder leden over het aanbod van het ledenvoordeelprogramma kwam Landal uit de bus als een geschikte partij. Landal GreenParks past bij ons omdat die hetzelfde gevoel opwekt bij onze leden en aanbod heeft waar ze behoefte aan hebben. De samenwerking heeft zich ontwikkeld tot een interessante partnership over verschillende kanalen en bedrijfsonderdelen van de ANWB. Een aantal malen per jaar kunnen leden gebruikmaken van een exclusieve aanbieding. Voor Landal creëren we new business, maar het is ook een versterking van onze beide merken.’
Bron en hele artikel: Marketing Tribune