Landal Greenparks parken: Nieuws, Acties, Aanbiedingen en kortingen

donderdag 28 augustus 2014

Landal Greenparks scoort op social

(Door: Coosto) Vakantieparken in Nederland blijven populair. Hoewel velen tijdens de zomermaanden kiezen voor een vakantie in het buitenland, toont een social media analyse dat de afgelopen jaren in de zomer extra veel werd gesproken over vakantieparken. Ook deze zomer zien we weer een toename in het aantal berichten. Daarom in deel 3 van het vierluik ‘Augustus Travelmaand’: vakantieparken.

Voor dit overzicht heb ik gebruik gemaakt van dit lijstje met 20 vakantieparkketens. Ik heb gemeten vanaf 1 februari tot en met 31 juli.

Landal veruit het meest besproken
Het meest besproken vakantiepark op social media is (met afstand) Landal Greenparks. Landal heeft in Bas Hoogland een commercieel directeur die erg actief is op Twitter en veel buzz genereert.

Ook zijn aangekondigde afscheid leverde wat buzz op. Hoewel zijn inspanningen zorgen voor een mooi aandeel in de activiteit, wordt Landal ook het meest besproken als je zijn inspanningen uitsluit. Landal is dus het vakantiepark met de grootste naamsbekendheid: het is hun eigen verdienste dat zij zoveel worden besproken.

Na Landal Greenparks wordt Center Parcs het meest besproken, gevolgd door Roompot. Waar de activiteit bij Center Parcs heel stabiel is, heeft Roompot de buzz vooral te danken aan de hoge activiteit op 12 juli: Roompot riep namelijk in een actie mensen op om Roompot te noemen in een reactie. Droomparken en Oostappen complementeren de top-5. Let wel, de crisis bij Oostappen was toen nog niet aan de gang.

Landal ook het meest sociaal
vakantieparken 3bAls ik het social media beleid van de vakantieparken kritisch bekijk, voert ook hier Landal de ranglijst aan. Los van het feit dat zij een enorm actieve commercieel directeur hebben en de grootste fanbase bezitten (meeste volgers en likes), heeft Landal ook de meeste berichten verstuurd via social media. Niet alleen eigen content, ook enorm veel reacties. Niet alleen standaard webcare-reacties, ook meedenkende reacties. Tevens stimuleren ze actief dat gasten content delen.

Bron en hele artikel: Pretwerk