Hof van Saksen, het meest luxe resort van Nederland, ging in 2012 keihard onderuit na een faillissement, maar maakt sinds de overname door Driestar en Landal GreenParks een ongekende groei door. 'We willen het meest bijzondere resort van Europa worden', zegt Roland Rozenbroek, als general manager het gezicht van het resort. 'Het managen van een huizenpark is vele malen moeilijker dan hotelier spelen.'
Het is maandagmiddag, we zijn in het hoofdgebouw van Hof van Saksen, 'het meest luxe resort van Nederland', gelegen in het Drentse Nooitgedacht. Een zestal gasten wacht op het moment van inchecken en kijkt vanuit loungebanken naar het televisiescherm dat boven de receptie hangt. Op een filmpje is te zien hoe general manager Roland Rozenbroek, gekleed in pak, de 'grootste indoor waterglijbaan ter wereld' probeert. 'Vet', reageert een van de jongere gasten.
Het filmpje, ook op YouTube veelbekeken, levert Rozenbroek een zekere mate van bekendheid op. 'Ik ben zelfs al om een handtekening en ruim 50 selfies met gasten gevraagd.' Tijdens een rondgang over het resort wordt duidelijk dat hij niet overdrijft. 'Hé, dat was die meneer uit dat filmpje', fluistert een tiener richting zijn vader, als Rozenbroek net is gepasseerd. Even later, als de general manager op een elektrische step zijn rondgang over het resort vervolgt, klinkt er weer een blijk van herkenning. 'Ik heb u op de iPad gezien', zegt een jong ventje.
Bron en hele artikel: misset horeca